Müşteri deneyiminde ‘Dijital Operatör’ dönemi

Dünyanın ilk dijital operatörü Turkcell, müşterilerine uçtan uca dijital deneyim sunma vizyonunda yeni bir dönem başlatıyor. Şimdiye kadar 38 milyon kişinin indirdiği ve ayda 300 milyon işlemin yapıldığı Hesabım uygulaması değişen tasarımı ve çok daha zengin işlemler menüsüyle bundan sonra ‘Dijital Operatör’ adıyla hizmet verecek. Kullanıcıların tüm işlemlerini dijital ortamda yapmasına imkân tanıyan Dijital Operatör, müşteri deneyimi alanında yenilikleri de beraberinde getiriyor.

Sunduğu uluslararası standartlardaki ürün ve servisleriyle, dünyanın ilk dijital operatörü olan Turkcell 25. yılında yine tüm dünyada konuşulacak bir ilke imza atıyor. Hizmet sağlayıcı ve müşteri arasındaki kullanıcı deneyimini baştan tasarlayan Turkcell, müşterilerinin tüm işlemleri saniyeler içerisinde ‘cep’ten çözmesine imkân sunan Hesabım’ı yeniledi. 38 milyon kişinin indirdiği ve ayda 300 milyon işlemin gerçekleştiği Hesabım uygulaması, yeni tasarımı ve çok daha zengin işlem menüsüyle artık Dijital Operatör adıyla hizmet verecek. Uygulama mağazalarında 2018’de Türkiye’nin en popüler ilk 10 uygulamasından biri olan Hesabım’ın üçüncü nesil versiyonu Dijital Operatör; “Mağaza”, “İşlem Merkezi” ve “Yardım” bölümleriyle dijital çözümler sunacak.

“Müşteri deneyiminde öncülüğümüzü sürdürüyoruz”

Dijital operatör olmanın ancak teknolojinin odağına müşteriyi almakla mümkün olduğuna vurgu yapan Turkcell Müşteri Deneyimi ve Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Serkan Öztürk, “Müşterilerimize eşsiz bir müşteri deneyimi yaşatmak için çalışıyoruz. Yaptığımız alt yapı yatırımlarından sunduğumuz dijital ürün ve servislere değin her işte odağımıza müşterilerimizi alıyoruz. Bu doğrultuda güçlü teknolojik altyapımız ve bine yakın mühendisimizle kullanıcılarımıza en yeni teknolojileri sunmak için aralıksız çalışıyoruz. Tamamı mühendislerimiz tarafından geliştirilen yenilikçi çözümlerimizle müşterilerimize üstün dijital deneyimler sunuyoruz. Dijital Operatör Uygulamamız da bunun en güzel örneklerinden biri. Artık herkesin cebinde kişisel dijital asistanı yani ‘Dijital Operatör’ olacak” dedi.

“Dijital Operatör ile Çağrı Merkezi’ni arama ihtiyacı ortadan kalkıyor”

Bugüne kadar Turkcell Çağrı Merkezi’ne gelen binlerce görüşmeyi değerlendirdiklerini ve Dijital Operatör’ü tasarlarken müşteri ihtiyaçlarına odaklandıklarını belirten Öztürk, “Turkcell Çağrı Merkezi’ne en fazla paket ve faturalar hakkında çağrılar geliyor, biz de Dijital Operatör’ü müşterilerimizin bu bilgilere rahatça ulaşmasını sağlayacak şekilde tasarladık. Müşteri deneyiminin en önemli parçalarından biri olan çağrı merkezini tamamen dijitalleştirerek zaman kaybını en aza indirdik; hızlı, kolay ve güvenli hale getirdik. Sözün özü Dijital Operatör Uygulaması ile müşterilerimiz neredeyse, Turkcell orada” dedi.

Dijital Operatör, paket değiştirme ve ek paket alma işlemini kolaylaştırdığı gibi, paketlerden servislere, cihaz kampanya ve taksitlerine kadar müşterilerin ürünleriyle ilgili tüm bilgilerine tek ekrandan ulaşmasını mümkün kılıyor.

Müşteri taleplerine teknolojik çözümler

Dijital Operatör, evrak gerektiren taleplerin çözümü için eşsiz bir çözümü kullanıcılarına sunmaya başlıyor. İletilmek istenen evrakın dijital ortamda hızlı ve güvenli bir şekilde iletmek isteyen Turkcell müşterilerinin ilgili evrakın fotoğrafını çekmesi ve Uygulama üzerinden iletmesi yeterli oluyor. Ayrıca herhangi bir arama ve bağlantı sorunu yaşandığında, Uygulama üzerinden tek tuşla hattın durumu kontrol edilebiliyor, ayrıca konum paylaşılarak talep iletilebiliyor ve iletilen tüm taleplerin işlem süreçleri de takip edilebiliyor.

Dünyada ilkleri hayata geçiren Turkcell, Dijital Operatör ile benzersiz bir yeniliği daha hizmete sunuyor. Dijital Operatör üzerinden fiber internetin bulunduğu lokasyonlar hakkında anında bilgiye erişilebiliyor. Uygulama üzerinden haritada fiberin olduğu cadde, sokak hatta apartmana varana kadar güncellenmiş fiber bilgisine ulaşım imkânı sunuluyor.

Yapay zekâya sahip Dijital Asistan ve kişiye özel çözümler

Yapay zekâya sahip Dijital Asistan’ın da yer aldığı Dijital Operatör uygulaması, müşterilerin değişen talep ve ihtiyaçlarına yönelik teknolojik çözümler sunuyor. Müşteriler, Dijital Asistan ile mesajlaşarak hızlıca bilgi alabiliyor, işlemlerini gerçekleştirebiliyor.

Dijital Operatör ile müşterilerinin satın alma deneyimini de dijitalleştiren Turkcell, kişiye özel sunulan cihaz, uygulama ve paket teklifleri ile müşterilerin seçenekler arasında kaybolmadan en çok ihtiyaç duyacakları ürüne en az işlem ile ulaşmalarını amaçlıyor.  Kendi ihtiyacına uygun ürünü mağaza sekmesini kullanarak satın alan Dijital Operatör kullanıcıları siparişlerini teslimat anına kadar uygulama üzerinden takip edebiliyor.

Turkcell’li olmayanlar da kullanabiliyor

Dijital Operatör’ü, Turkcell’lilerin yanı sıra tüm mobil operatör aboneleri de kullanabiliyor. Bu kullanıcılar, cihaz, uygulama ve paketleri inceleyip satın alma, numara taşıma, Turkcell hizmetleri hakkında bilgi alma, Turkcell’li yakınlarına paket veya TL hediye etme gibi işlemleri Dijital Operatör üzerinden kolayca yapabiliyor