Turkcell’in yeni marka söylemi: “Hayat Paylaşınca Güzel”
Turkcell, 34.4 milyon müşterisine yeni bir logo ve yeni bir marka söylemiyle ulaşacak. Turkcell’in sunduğu en yeni teknolojiler ve kaliteli altyapı sayesinde her an her yerden hayatı sevdikleriyle paylaşan Turkcell’liler, önümüzdeki dönem “Hayat Paylaşınca Güzel” diyecek.
Paylaşın:
Facebook\'da paylaş Twitter\'da paylaş Yazdır
15.11.2011

Türkiye’nin lider teknoloji ve iletişim şirketi Turkcell, ürün ve servislerindeki yenilikçi kimliğini  marka çalışmalarına da yansıtıyor. 34.4 milyona ulaşan çok geniş ve değişik profillerden müşteri kitlesine sahip olan Turkcell, yeni logo çalışmasıyla birlikte, önümüzdeki dönem iletişim çalışmalarında mobil iletişim teknolojileriyle farklı bir boyut kazanan “Paylaşma” kavramına odaklanacağını ve “Hayat paylaşınca güzel” marka söylemini kullanacağını duyurdu.

Emre Sayın: “Logomuzda hayatın kaynağı “Güneş” var”

Turkcell’in yeni marka söylemi “Hayat Paylaşınca Güzel” ve yeni logo ile ilgili açıklama yapan Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Emre Sayın, “Turkcell, herkes sevdiklerine her an, her yerden, her şekilde bağlansın, dünyayı cebinde taşısın, en uzak yerde bile hayatı sevdikleriyle paylaşabilsin diye var. Biz Turkcell olarak hayatın paylaşınca güzel olduğuna inanıyoruz ve sunduğumuz kaliteli hizmetle, hayata kattığımız değerle müşterilerimizi sevdiklerine bağlıyoruz, onların sevgi sözcüklerini birbirlerine taşıyoruz. Ayrıca, paylaşma kavramı bu ülke insanına çok uygun bir kavram; biz de yaptığımız işin doğasında olan ‘paylaşım’ı marka söylemimizin odağına koyuyoruz” dedi. Turkcell’in yeni logosunu da anlatan Emre Sayın “Logomuzu sadeleştirirken bizi biz yapan marka mirasımızı ve özümüzü koruyarak, değerlerimizi geleceğe taşımayı hedefledik. Yeni logomuzda Turkcell’in hizmet anlayışında bulunan dinamizm, sıcaklık ve samimiyeti; hayatın kaynağı “Güneş”le simgeliyoruz. Güneşteki antenlerimiz de kesintisiz ve hızlı iletişim ile hayata bağlayan öncü teknolojimiz ve servis kalitemizi sembolize ediyor. Bir sonraki adımımız, güçlü dünya markalarında olduğu gibi, tipografik logo dediğimiz logonun yazılı bölümüne  gerek duymadan, yalnızca amblemimizle Turkcell’i ve temsil ettiği değerleri yansıtmak olacak. Turkcell olarak müşterilerimizin her anında yanında olmak ve güçlü marka vaadlerimizi karşılamak için gece gündüz var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

Turkcell'de Logo Değişimi

Yeni Logo

  • 2011 yılı başından beri sürdürülen kapsamlı marka çalışmaları  sonucunda Turkcell amblemi yenilendi.
  • Modernleşen ve sadeleşen yeni amblem, Turkcell’in uluslararası standartlarda bir teknoloji şirketi olarak, vizyon ve stratejik hedefleri ile paralel marka değerlerini temsil ediyor.
  • Yeni Turkcell amblemi hayatın merkezinde, hayatın ve enerjinin kaynağı “Güneş”i simgeliyor.
  • Turkcell’in kurulduğu ilk günden beri en değerli marka öğelerinden olan  sarı rengi ve antenleri de güçlü marka mirasını geleceğe taşıyor.
  • Sarı rengi; markanın dinamik, sıcak ve samimi yönlerini barındırıyor. Hizmet vermekten içtenlikle mutluluk duyan sempatik ve güler yüzlü “Cello”yu da içinde saklıyor.
  • Antenler; Turkcell’in kesintisiz ve hızlı iletişimi ile hayata bağlayan öncü teknolojisini ve servis kalitesini sembolize ediyor.
  • Turkcell tipografik logosu (logoda bulunan Turkcell yazısı) ise her zamanki gibi lacivert rengi ile kurumsal ve güvenilir güçlü marka değerlerinin simgesi olmaya devam ediyor.

Yeni Logo Çalışmaları

  • Uluslararası ünlü marka ajansları ile yapılan çalışmalarda uçtan uca tüm marka öğeleri ve alt markalar detaylı test ve analizlerden geçirildi. Daha da güçlü, daha da tutarlı ve kendini yenileyen bir marka olma yolunda, markanın her alanında değerlendirmeler yapıldı.
  • Turkcell için Saffron, Siegel&Gale, Wolff Olins ve Landor marka ajanslarının farklı tespitleri, yorumları ve hatta çok sayıda yeni logo önerileri oldu.

Turkcell’in Logo Tarihi

  • 1994 yılında, Turkcell’in ilk sembolü olan "Sinyal Bebek" ünlü grafik sanatçısı Mengü Ertel tarafından tasarladı.
  • Gövdesinin alt bölümü tavşan, üst bölümü salyangoz şeklindeki bu sevimli sembol; tavşanın hızını, salyangozun ise antenleriyle iletişim kurma özelliğini simgeliyor ve antenleri nedeniyle Sinyal Bebek ismini taşıyordu.
  • Renk bilimcilerin sarının en güleryüzlü ve dikkat çekici, lacivertin ise en güvenilir ve kurumsal renk olduğuna dair tespitlerine dayanarak markanın ana renkleri olarak bu iki renk seçildi.  Turkcell logosu lacivert, sembolü ise sarı olarak tasarlandı.
  • Sinyal Bebek sonraki senelerde geliştirilerek hareket kazandı ve ismi "Cello" oldu, akıllarda kolay kalan bir sembol olarak hayat kazandı. Yapılan araştırmalarda sevimli ve güler yüzlü görüntüsüyle dikkat çekici ve kolay hatırlanan bir sembol olarak öne çıktı.
  • Cello 2011 yılından itibaren logodaki yerini güneşe ve antenlere bıraktı.

Hayat Paylaşınca Güzel

  • Türkiye’nin lider teknoloji ve iletişim şirketi olarak dünyanın en iyi 3G altyapılarından birisiyle, Turkcell kalitesini, daha fazla hayat sunan mobil servis ve uygulamaları müşterilerimize tanıtıyoruz ve sunuyoruz. Ürün ve servislerimizdeki yenilikçi kimliğimizi  markamızla da  yansıtıyoruz. Turkcell’in yaşamı kolaylaştıran, güzelleştiren, eğlenceli kılan olanaklarını anlatırken “Turkcell’le Daha Fazla Hayat” dedik.
  • Son dönemdeki Turkcell sloganlarına baktığımızda Turkcell’in “Hayatın her yerinde” olduğu mesajını görebiliyoruz. Türkiye’nin lider teknoloji şirketi olarak her gün milyonlarca müşterilerimizin hayatı her an ve her yerden, geliştirdiğimiz teknolojilerle paylaşmalarını sağlıyoruz. Sunduğumuz ses, mesaj, internet ve bunun gibi birçok teknoloji ile tüm müşterilerimiz duygularını, düşüncelerini, nerede olduklarını, ne yaptıklarını, yani diledikleri her şeyi her an ve her yerden paylaşabiliyorlar.
  • Bu noktadan sonra “Hayat Paylaşınca Güzel” diyecek ve “Paylaşma” kavramını odağımıza alacağız. Çünkü mobil iletişim teknolojilerinin ve iletişim alışkanlıklarının geldiği son noktada “Paylaşma” kavramı daha önce hiç olmadığı kadar geniş ve özel bir anlama sahip.
  • Önümüzdeki dönemde Turkcell ve “Paylaşma” kavramlarını her kesimden müşterimizde hissettirecek sürdürülebilir bir iletişim planladık.

  • Turkcell, 34.4 milyona ulaşan çok geniş ve değişik profillerden müşteri kitlesine sahip bir marka. Hayatımızdaki bu yeni dönemi “Paylaşabilmek” amacıyla çok çeşitli mecralardan faydalanacağız. İletişim çalışmalarımızı 360 derece planlandık. Önümüzdeki süreçte televizyonda, yazılı basında, açık havada, internette çarpıcı çalışmalara imza atmayı hedefliyoruz.

Ek Belgeler Tümünü indir
  • Basın Görseli - 1
  • Basın Görseli - 2
  • Bilgi Notu
  • Basın Bülteni - Word Dosyası


E-Bülten Aboneliği
E-bültenimize üye olmak için e-posta adresinizi yazınız.

Manisa’nın Soma ilçesindeki maden ocağında meydana gelen faciadan dolayı derin üzüntü duyuyoruz.


Adecco ile Capital dergisinin işbirliğiyle düzenlenen "Türkiye'nin En Beğenilen Şirketleri 2012" ödülleri sahiplerini buldu.


Mobil teknolojiler sağlık hizmetlerinin yürütülmesini kolaylaştırarak, hem hekimlere, hem de hastalara büyük kolaylıklar sağlıyor.